مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش استاندار خراسان رضوی به مسئله تحقیق و تفحص از استانداری| منتظر تایید نهایی مکان ساخت «شهر فرودگاهی مشهد» هستیم

  • کد خبر: ۱۲۲۴۶۵
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
واکنش استاندار خراسان رضوی به مسئله تحقیق و تفحص از استانداری| منتظر تایید نهایی مکان ساخت «شهر فرودگاهی مشهد» هستیم
استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه برای ما در استان اهمیت دارد، حفظ تعادل در استان و جلوگیری از ایجاد بحران و چالش است.

مهدی بی‌باک |شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری ظهر امروز ( سه ‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با موضوع آب اگر مدیریت نشود، ممکن است دچار بحران شویم. در تامین و انتقال آب مشکلاتی داریم. موضوع آب بسیار اهمیت دارد و باید در تامین و توزیع و مصرف مدیریت صورت بگیرد، ۱۳هزار ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیاز آب آشامیدنی در مشهد است. همچنین ۹۰۰ روستا با تانکر آب رسانی می‌شد که از این نقطه عبور کردیم.

وی افزود: کشور ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق دارد که سهم استان ما ۱۳۰۰ مگاوات است که این مسئله هم مدیریت شد و اتفاق خاصی رخ نداد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز علی‌رغم حضور ۸.۵ میلیون زائر در مشهد در ابتدای سال، اما شرایط بحرانی نداشتیم و از پیک عبور کردیم، خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت، فضای استان باتوجه به نبود ثبات سیاسی در کشور همسایه آرام است و از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

موضوع و مشکل خاصی در زمینه حجاب در استان نداریم

به گفته وی، مسئله حجاب و عفاف در کشور اهمیت دارد و در استان نیز پیگیری می‌شود. مسئله حجاب یک واجب شرعی و الزام قانونی است که ما در این مسئله با یک حرکت منطقی پیش می‌رویم. موضوع و مشکل خاصی در این زمینه نداریم و شرایط روبه بهبود است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره بر اینکه موضوع اقتصاد و معیشت مردم در استان نیز اهمیت دارد، افزود:  با وجود همه دلایل ما به تبعیت از کشور با مشکلاتی برخوردار هستیم و مردم نیز مشکلاتی دارند. در موضوع اقتصاد آنچه برای ما مهم بود مزیت‌ها و مسائل استان بود.

به گفته وی، در استان خراسان رضوی قرارگاه مشترک حمایت از فعالیت‌های اقتصادی با هشت قرارگاه تخصصی مانند اقتصاد زیارت، کشاورزی و انرژی و غیره تشکیل شده است. همچنین در استان برای فعالیت‌ها راهبرد نیاز داریم که در این زمینه نیز راهبردهای ۹ گانه استانی تعیین شده است.

وی ادامه داد: ۴ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد. لذا ما برنامه ریزی و طراحی در حوزه زیزساخت و عمران برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره داریم.

در موضوع برق تا دو سال آینده جهش خواهیم کرد

نظری گفت: موضوعاتی مانند آب و گاز و جاده روستا‌ در دستورکار قرارداریم که تاپایان دولت این مسائل را به اتمام برسانیم. در حوزه عمران با بررسی و دقت و مطالعه وارد شده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه در موضوع برق تا دو سال آینده جهش خواهیم کرد مبتنی بر انرژی های پاک و نیروگاه‌ها، در حوزه زیرساخت با دقت وارد شده ایم، افزود: در هفته دولت به فضل الهی ۱۲۴۲ پروژه را یا افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد یا آغاز عملیات اجرایی خواهیم داشت. از این تعداد ۹۳۰ پروژه بهره‌برداری می‌شود به ارزش بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان.

به گفته وی، در سطح کشور ما از نظر این هزینه‌کرد رتبه اول را داریم. عملیات اجرائی ۳۰۸ پروژه به ارزش ۸۴ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در هفته دولت قرار است عملیات ساخت مسکن آغاز شود که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در مشهد ۴۰ هزار واحد مسکونی و در گلبهار ۵۰ هزار واحد ساخته شود. برخی از این پروژه‌ها به صورت شخصی ساز است. زمین در اختیار مردم قرار می‌گیرد و خودشان می‌سازند.

نظری همچنین در ادامه تصریح کرد: مصوبه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) مربوط به سال ۹۱ است و امسال طی قراردادی مطالعات مکان یابی آن آغاز شد که در حال حاضر در نقطه پایانی خودش قراردارد و مکان یابی آن نیز منتظر تایید نهایی است.

واکنش استاندار به مسئله تحقیق و تفحص از استانداری| برخی آقایان اطلاع ندارند

استاندار خراسان رضوی در واکنش به مسئله تحقیق و تفحص از استانداری از سوی مجلس گفت: آن‌ها نماینده مردم هستند و مبتنی بر قوانین حق سوال دارند. ماهم مشکلی نداریم. مطالبی که مطرح شده مانند انتصابات موضوعیت ندارد.
آقایان یا اطلاع ندارند یا اخبار غیرواقعی منتقل شده است.
نظری تصریح کرد: هیچ مطلبی در هیچ بخشی در زمینه انتصابات نداریم و مشکلی وجود ندارد. اگر ما غفلت کنیم آقایان مدیریت خواهند کرد.انتصابات هم از اختیارات مسئول است. نمی‌تواند استاندار باشد، اما در انتصابات این اختیار عملا نداشته باشد.ما هیچ مشکلی در زمینه‌های مختلف نداریم و در خدمت نمایندگان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->